joi, 6 septembrie 2012

Machiajul egiptean



Simbolul frumusetii egiptene este Cleopatra. Coafura Cleopatrei si machiajul ochilor ei in forma de peste inspira si astazi machiorii si coaforii in lansarile de moda. Frumoasele Egiptului obisnuiau sa isi prelungeasca machiajul ochilor spre tample, pentru a-i mari si a le da forma migdalei. Atat nobilii, cat si sclavii isi pudrau fata si decolteul in culori solare, stralucitoare, cu diferite irizatii.

Khol-ul negru se folosea din abundenta, la fel si fardurile verzi si albastre pentru ochi. De asemenea, utilizau un mascara primitiv care era, de fapt, khol dizolvat. Kholul era obtinut din antimoniu sau funingine si aveau in primul rand un scop practic, acela de a apara ochii oamenilor de consecintele mersului prin desert, soarele iritand continuu glandele lacrimale. Pe langa functionalitatea de zi cu zi, avea si functie simbolica, trimitand la ochiul lui Horus, soimul sacru a carui acuitate vizuala simbolizeaza lupta luminii impotriva tenebrelor.

In machiajul realizat de mine, am pastrat doar cateva elemente din machiajul egiptean: culoriile solare aplicate pe pleoape si pometi si negrul cu care m-am jucat creand umbre si penumbre pe pleoapa superioara. Am folosit fond de ten mai deschis cu doua tonuri decat piela, pentru a pune in evidenta machiajul.

Ochii au fost conturati cu negru si am folosit doua elemente de galben, atat pe pleoapa mobila, cat si sub ochi.Cu ajutorul fardului de obraz cremos am alungit fata, in acord cu linia creata pe pleoapa superioara cu fard cremos negru si am scos pometi in evidenta. Rujul a fost folosit in doua culori, galben aramiu si rosu intens, nuante armonizate cu nuantele de auriu si aramiu aplicate pe pometi.

sursa: 121.ro

0 comentarii:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template