miercuri, 24 septembrie 2008

Palmieri în curtea şcolii din Işalniţa



Exemplul primarului Constanţei, Radu Mazăre, care a adus palmieri în oraşul de la malul mării, a prins rădăcini şi în alte zone ale ţării. Localitatea Işalniţa, din judeţul Dolj, are acum 30 de palmieri la care toţi locuitorii de aici se uită ca la urs. Copiii sunt în culmea fericirii.

Moda palmierilor s-a extins până şi în mediul rural. Localitatea Işalniţa se poate mândri cu astfel de plante exotice în curtea şcolii generale, care a fost decorată cu arbuşti mediteraneeni, spre deosebire de palmierii primarului Solomon, care populează doar centrul Craiovei.

Un număr de 30 de palmieri populează împrejurimile şcolii proaspăt renovate şi pe alocuri reclădită. Arborii au devenit deja material didactic. În fiecare pauză elevii examinează cu atenţie arborii tropicali plantaţi pe alee.

“Este prima oară în viaţa mea când văd un palmier. Este mirific. Am văzut doar la televizor”, ne-a spus încântată o elevă. Imaginea exotică a stârnit nu numai interesul elevilor, ci şi al sătenilor.

“Sunt foarte frumoşi. Când duc copilu’ la şcoală şi intru pe alee parcă sunt într-o ţară exotică, ca-n filme”, ne-a mărturisit Angela Florea. Ideea aducerii palmierilor în curtea şcolii aparţine autorităţilor locale şi nu a afectat în nici un fel bugetul local. “Arborii i-am luat cu tot cu ghivece, de la ştrandul Işalniţa, unde au stat toată vara. Ne-am gândit că putem da un aspect plăcut şcolii, care e nouă şi am decis să-i plantăm pe alee”, ne-a declarat viceprimarul Işalniţei, Ovidiu Flori.

0 comentarii:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template